RUNNING WILD Forum Index
Author Message

<  Raise Your Fist  ~  Be a part of the upcoming DVD: Thank You!

Gun-DalF
Posted: Tue Apr 28, 2009 6:55 pm Reply with quote
Danke Rolf und Running Wild für das Vergnügen, euch 2005 in Bonn gesehen zu haben, für alle die großartigen Parties mit eurer Musik und dafür, dass ihr unseren Musikgeschmack nachhaltig beeinflusst habt!

Wir wünschen euch für die Zukunft alles Gute.

Einmal Pirat, immer Pirat. Up the Irons!

Andi, Daniel, Nadine, Jonas, Lis, Samuel und Weber aus Frohnhausen

Last edited by Gun-DalF on Sat May 02, 2009 2:12 pm; edited 3 times in total
View user's profile Send private message
MaryRead75
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:05 pm Reply with quote
Hey Rolf!

Running Wild hat mich vor ca. 20 Jahren zum Metal gebracht und bis zum heutigen Tag höre ich euch. Was ihr bis heute geschafft habt, ist ein Meilenstein im Metal, ihr ward unvergleichlich. Ich denke, es ist nicht übertrieben, wenn ich euch eine Legende nenne. Ich danke dir für die Musik, die mir immer Auftrieb gegeben hat, wenn mal was nicht so lief und wünsche Dir alles Gute für die Zukunft!

Viele Grüße aus dem Ruhrgebiet!

Monika S.
Thor
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:14 pm Reply with quote
Marooned Joined: 24 May 2008 Posts: 39 Location: Beierstedt
Ich muss leider auf Deutsch schreiben, da meine Englischkenntnisse begrenzt sind Very Happy

Ich höre Running Wild nun schon seid 4 Jahren. Jawohl, das ist zwar relativ kurz, aber ich muss sagen, dass es bis jetzt keine andere Band gab die mich so beeinflusst hat wie Running Wild.
Ohne Running wäre ich wohl jetzt sonst wo gelandet. Ja wahrscheinlich hätte ich ohne Running Wild niemals mit dem Gitarre spielen begonnen.
Bei dieser Band ist einfach jedes Lied cool, auch wenn manche behaupten, dass das Rogues en Vogue Album schwach ist oder sowas, meiner Meinung nach hat Running Wild kein einziges schwaches Lied!
Bei jeder Band finde ich manche Lieder gut und manche nicht. Aber bei Running Wild fand ich bis jetzt alle Lieder exzellent! Ich kann mir Riding the Storm 5000000 mal anhören und kriege trotzdem noch ne Gänsehaut beim Refrain. Wenn man als Musiker so etwas schafft, gehört man eindeutig zu den Besten. Solche Gefühle sind es ja, die gute Musik ausmachen!
Außerdem macht es bei keiner anderen Band so viel Spass herauszufinden um was es in den Lyrics geht Very Happy
Wegen The Battle of Waterloo habe ich sogar meine Hausarbeit über die Schlacht von Waterloo geschrieben:D

Wie man sieht hat Rock'n'Rolf alles richtig gemacht, jedenfalls aus meiner Sicht. Diese Musik ist einfach wahre Musik die von Herzen kommt und die einem nie im Stich lässt, egal wie man sich fühlt. So etwas findet man heutzutage nicht mehr oft!

Also:

Thank you Running Wild!

Jannik Günther form Germany^^

Chopoderoso
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:24 pm Reply with quote
Thank you very much, Running Wild, for being my Nº1 motivational source for this life. This has been my favourite band for many years and I hope all the best for Rolf´s future.

metal
Gordonlord
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:29 pm Reply with quote
Running Wild..a band, that filled my heart with heavy metal pride, a many years ago..There are no words, that can describe, how much did your music for me in my life..we still play songs "Under Jolly roger" and "Riding the storm" with my band Swordkeeper, and that feeling, when I play them, is still indescribable , for all the years! My biggest metal dream was (and still is!) to see Running Wild live. Unfortunelly - it´s not possible, but I will still hope, that one day I´ll see again the Jolly roger flag on the horizon of wide metal ocean. The waves will be so silent without your music!..Running wild will be forever a big part of my Metal Heart!! Wink

..so I wish you all the best in the future, Rolf! Smile

Chains and leather - Forever!!!!

Pavel Haken

Last edited by Gordonlord on Tue Apr 28, 2009 7:52 pm; edited 1 time in total
View user's profile Send private message Send e-mail
El Vid
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:31 pm Reply with quote
Riding The Storm Joined: 26 May 2008 Posts: 327 Location: Mexico City
Mr. Rolf:
I really want to thank you for your music. In my country you are not so popular like other bands, but believe me, you are well known by people like me, who really love the true Metal music.
Here there is really hard to find RW music, and most of it we must use the several ways to import CD's like EBAY, or even go to some guys who import the CD's from Europe or USA, because the main music stores are not interested on bringing us nice music. pirate1
Anyway, I am really proud of being a RW fan (since late 90's), and I really treasure your music as a very important part of my life.
I'm very sad that this adventure is over but we all must accept that all journeys come to an end.
Thanks Mr. Kasparek for all these years and I wish all the best to you and all the Running Wild family.

Greetings from Mexico City cheers
David Romero
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SlaytanicWehrmacht
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:32 pm Reply with quote
Danke Rolf für all das was Du mit Running Wild für mich im Metal getan hast. Ich wusste dass irgendwann der Moment kommen würde an dem meine Lieblingsband nicht mehr existieren wird. Dass er nun so schnell da ist, ist trotzdem sehr schade. Ich werde jedoch Deine Alben weiterhin täglich hören.

Ich wünsche Dir für die Zukunft alles Gute bei dem was Du auch immer tun wirst, auch wenns nicht mehr Running Wild ist.

Ich hatte das Vergnügen Dich auf jeder Tour seit Pile Of Skulls mindestens 2mal gesehen zu haben, und ich werde auch in Wacken sein, um Dich noch ein letztes mal zu sehen und abzufeiern.

Vielen Dank für alles!!

Christian Jancso aus Zürich
Andy ''Iron Head'' H.
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:46 pm Reply with quote
Faceless Joined: 10 Feb 2009 Posts: 14 Location: Nürnberg
Thanks Rolf (hope you got my letter) for the best german metal band.
Running Wild is and always will be a part of my live. It is more than music it is a livestyle

Danke Rolf für über 30 Jahre Metal Wahnsinn Granite Heart oder Running Wild jetzt Toxic Taste ich und auch der Fanclub bleibt dir treu ...

Andy "Razor" Hofmann, Head of the German Fanclub
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bartolomew
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:52 pm Reply with quote
Faceless Joined: 01 Jan 2009 Posts: 7 Location: Athens
Hello from me too mateys!!!

Running Wild contributed in a great way to my mentality. All these years from 1987 until today i still listen to their music. 22 years with a favorite band are not few...

I will play their songs in my guitar as long as my fingers cand stand...

Regards to all RW friends!!!

nevertheless you feel nothing,
this IS the way WE want you to be...
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tuuli
Posted: Tue Apr 28, 2009 7:57 pm Reply with quote
Riding The Storm Joined: 12 May 2008 Posts: 247 Location: Schoenes Bukarest...
RUNNING WILD is and will always remain the band that turned me into a metal fan since my teen years, and eventually changed my life as I met my love, my husband. More than a band, rather a state of mind wrapped into a stage name.

Thank you for making me the one I am today, through your spirit!

Cris (Romania)

(If you can't convince people, at least make everything foggy around them Very Happy)
Hamleipa
Posted: Tue Apr 28, 2009 8:04 pm Reply with quote
I was introduced to Running Wild some 20 years ago when my brother bought Ready for Boarding and Under Jolly Roger on cassette. I am still hooked to say the least.
Now I have a 14 month old kid, which of course will recieve a proper introduction to metal through your magnificent and undying work.
Though, still depressed about the recent news I wish you all the luck in the world on your new way.

The flag will forever fly here in Norway!

Best wishes to you and yours from a Rebel at Heart.

Stay Wild bm

Jonny M Rolstad
Capt. Jim Rock
Posted: Tue Apr 28, 2009 8:31 pm Reply with quote
Thank you Captain Rock n' Rolf for Running Wild! I hope you will never miss the cry of freedom and your heart will always ride the storm!
View user's profile Send private message ICQ Number
Drillinger
Posted: Tue Apr 28, 2009 8:32 pm Reply with quote
Wild Animal Joined: 24 May 2008 Posts: 482 Location: Finland
Running Wild might have ended, but it was never tamed.
Farewell.

Henri Laitila
Drillinger
PowerMetalJesus
Posted: Tue Apr 28, 2009 8:57 pm Reply with quote
Running Wild for many years have been my favourite band for many reasons but one thing that has always kept me coming back for more is the great heavy metal that is played how it should be. Each album a masterpiece in its own right and contains so much energy that still survives over the years. Rolf is a legend and will be remembered as one of the greats.

Alex Souter from the United Kingdom

Last edited by PowerMetalJesus on Wed Apr 29, 2009 7:39 am; edited 1 time in total
Melvin_Blackheart
Posted: Tue Apr 28, 2009 9:13 pm Reply with quote
War Child Joined: 26 May 2008 Posts: 101 Location: Southfield, Sweden
Big Time Thanks to Rolf and Running Wild for all the Inspiration and Greatest Music Ever !!

Face in the Wind, We´re Riding the Storm !!!

/ Linus Palolampi
View user's profile Send private message MSN Messenger
AdrianSoS
Posted: Tue Apr 28, 2009 9:33 pm Reply with quote
Danke Rolf! Deine Songs begleiteten mich seit meinem 12.Lebensjahr! Mit der Ready for Boarding fing alles an und mit einer fast kompletten Sammlung scheint nun alles zu enden. Wünsche dir alles Gute, was auch immer du jetzt planst.Bereite einer großen Band ein würdiges Ende und gib noch mal richtig Gas! Vielleicht schaffst du es ja doch noch eine kleine Abschiedstour zu machen. Damit würdest du vielen Leuten eine riesige Freude machen!
Marco aus Bosen

Seewolf
Posted: Tue Apr 28, 2009 9:37 pm Reply with quote
Prisoner Of Our Time Joined: 31 May 2008 Posts: 9905 Location: Germany
Thank You Rolf and Running Wild for 30 great years of piracy on the high
metallic seas. Your music had an great influence on my life. Your music
brought me to the real metal and was and is lighting up my life. when i am
feeling low than i put one of Your records into the player and so i am
getting back into good mood.
such powerful, special and full-hearted music today is very hard to find.
i will keep You and Your music in mind and i wish You and all Your mates,
who played with You the last 30 years all the best!!!
I will keep the flag high and will honor it FOREVER!!!

The Spirit of RUNNING WILD will live forever!
Good Luck Captain!!!

Marc (Seewolf) Schluessler - Germany

Last edited by Seewolf on Fri Jul 03, 2009 9:44 am; edited 3 times in total
_Ragnarok_
Posted: Tue Apr 28, 2009 9:54 pm Reply with quote
I have seen Running Wild for the first time in 2002 at the Gods of Metal festival in Italy. I knew them by name,but I had not their music.
That was also my first festival and I remember that concert like one of the best of that day and Running Wild was my biggest surprise of the entire festival.
I live in Sicily,in the south of Italy,so I have not many choices to see great concerts cause in this part of the nation there is nothing for metalheads.
So I will go to Wacken and I will salute this historic band for the last journey.

Davide Piazza

Posted: Tue Apr 28, 2009 10:11 pm Reply with quote
..(". .--. .")..
(,. ( O..O ) .,)
.. _ I'-'-'-'I _
.(,_.'-"-"-'._,)

Come sing along in the pirate song
Hail to the wind, hooray to the glory
We're gonna fight 'til the battle's won
On the raging sea!

Thanks for your great music and inspiration!

Up with da pirates!

greetings

Björn Drott

Twisted Evil

My notebook!

Last edited by Don Piano on Tue May 12, 2009 1:30 pm; edited 1 time in total
Fisting Mike
Posted: Tue Apr 28, 2009 11:26 pm Reply with quote
Hey Rolf!!!
I´m very sad to hear about the end of Running Wild, because you were such a great inspiration for me! You were one of the very first Heavy Metal bands I´ve ever listened and inspired me to play guitar and live a Metal lifestyle! Of course meanwhile I have all of you records and it is always a pleasure for me to listen to each of them. Thank you very much for creating such a thrilling music with very great riffs, lyrics and chorus!!! You can be very proud of your lifework RUNNING WILD!!! Today i´m only 22 years old, but without Running Wild my life wouldn´t be same as it´s today! I wish you all the best for the future and I hope that sometimes the Heavy Metal World gets a notice from you, because you are too important too be simple fade away!!!

Again, Thank You so much!!! You and your music will be live on forever in my heart and my soul!!!

Greeting from Göttingen, Lower Saxony, Germany

"Fisting" Mike Bielib
Capt`n Flynnt
Posted: Tue Apr 28, 2009 11:34 pm Reply with quote
Wild Animal Joined: 23 May 2008 Posts: 766 Location: Switzerland
Thanks for the musical treasure to you and all men of the crew.
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ironballs
Posted: Wed Apr 29, 2009 12:17 am Reply with quote
Under Jolly Roger Joined: 21 May 2008 Posts: 1058 Location: Smugglers Cove, New Zealand
Gidday Rolf,

Thanks for 15 years of awesome music - I first discovered Running Wild back in 1994 with the brilliant 'Black Hand Inn' which totally blew me away - I honestly had never before heard such an amazing album and I loved the unique RW style and the pirate theme. From that point on I've had a blast collecting the rest of the RW discography. Awesome music from an awesome band - simply the best. I wish you all the best for the future in all that you do.

Cheers, mate! cheers

Craig (Ironballs) Thomson - New Zealand

... Jens, might be a nice addition to include each person's home country to show that RW's music really has covered the seven seas. Cool

"Believe you can and you're halfway there." ~ Theodore Roosevelt

“We will either find a way, or make one.” ~ Hannibal Barca
Pim
Posted: Wed Apr 29, 2009 12:30 am Reply with quote
Marooned Joined: 25 May 2008 Posts: 54
Just put this:

Pim Massink: RUNNING WILD!!!!!
MacrosaC
Posted: Wed Apr 29, 2009 1:10 am Reply with quote
Thank you for creating some of the most memorable Metal in the world! Running Wild will always remain truly unique. May the wind fill your sails on your next journey.

Paul Stadnyk
Blind Privateer
Posted: Wed Apr 29, 2009 1:17 am Reply with quote
Riding The Storm Joined: 27 May 2008 Posts: 274 Location: Madrid (Spain)
Well, it´s very hard to explain in a few lines the meaning of RW for me.
It has been many years with you walking on my side, helping me and changing my mood when i needed it, as no other band has never done.

That´s why when somebody asked me, "hey dude, what´s RW?", i always answered proudly that they were bigger than a metal band, they were a way of life, and i know every die hard fan think the same.

For me, besides the music, which is the best i´ve ever heard, with unique style, lyrics, atmosphere and feelings brought to me, there was something more. Something that cannot be expressed with words, maybe something like the euphoria between the end of the intro and the first riff of Port Royal.

Thanks Rolf, old members, the RW crew and everybody who made it possible for so many years of your music, i wish you the best for the future.

Best regards,

Julian del Campo (Spain)

Posted: Wed Apr 29, 2009 3:41 am Reply with quote
I've been a fan of Running Wild for a few years now. Over that time I've collected all of your albums, and they've given me many hours of metal pleasure.
I'm sad to hear of the end of Running Wild, but I suppose everybody moves on eventually,
Good luck Rolf,
from
Kenneth Green.
Jens
Posted: Wed Apr 29, 2009 6:31 am Reply with quote
Site Admin Joined: 12 May 2008 Posts: 8071 Location: Bucharest - RO
Ironballs wrote:
might be a nice addition to include each person's home country to show that RW's music really has covered the seven seas. Cool

This will be done, I guess, as long as everyone mentions his or her country.

Posted: Wed Apr 29, 2009 7:46 am Reply with quote
Well now over 30 years of piracy and league of Satan Rolf finally quits and sails to the harbour of retirement. Thanks a lot for those great years during the legenmdary nineties. I still like to recall my first RUNNING WILD concert on February 5th, 1993, Nuremberg, Resi.
What a mindblowing and ear-devastating concert that was!! AWESOME!!!
I am looking forward to seeing RUNNING WILD destroy the WACKEN Stage with an incredible Best-of setlist!
RAISE YOUR FIST SINCE WE ARE BRANDED AND EXILED BY THE BLACK DEMON ON WALPURGIS NIGHT!!
See ya at Wacken
Michael Schubert, Franken
TheCrow
Posted: Wed Apr 29, 2009 8:08 am Reply with quote
Riding The Storm Joined: 11 Mar 2009 Posts: 180
thanks so much, dude. running wild is one of the few heavy metal bands i am listening to since i discovered masquerade over here in the states. i am hooked and i am looking forward to all the things still coming.

the crow, usa
dyrach
Posted: Wed Apr 29, 2009 9:04 am Reply with quote
Thanks for all, guys! You will live forever in our mind and in our hearts!
Good luck!!

Marco Grandi (Italy)
Spanish skull
Posted: Wed Apr 29, 2009 9:10 am Reply with quote
Marooned Joined: 24 May 2008 Posts: 60 Location: Madrid, Spain
Running Wild was the reason I started my band, 11 years ago. Now, we´re recording our first LP. Nothing more to say. Thanks a lot, my captain, and thanks to all your crew.

Daniel Cordón (Madrid, Spain)

www.invainmetal.com

www.myspace.com/invainmetal
RocknRausch
Posted: Wed Apr 29, 2009 1:28 pm Reply with quote
Prisoner Of Our Time Joined: 25 May 2008 Posts: 4302 Location: Munich / Germany
Here are some pics of the RW gig in Munich, September 2005 ... sorry for the quality of the pics they were made with a mobile phone.

And my name is:
Marco "RocknRausch" Rausch from Karlsruhe, Germany (guess where my nickname is from Wink ).

It's me in the middle of the pic, turning around and saying something to Pagangel who is the guy at the right of the pic.

Cool.jpg" style="border: 0;" alt="" />

Matthias signed one of his drum sticks which I caught after the show.

Posted: Wed Apr 29, 2009 2:52 pm Reply with quote
Hi Rolf,

I'm Faber Troy from Rome, Italy a country where Running Wild are considered a cult band, but finding your CDs was very hard in the past.

I bought my first Running Wild Cd "Pile Of Skulls" in 1993 in France, by accident, by remebring a video clip of BAD TO THE BONE, played late at nite during the Rock programming in a music channel on saturday nites.

The first CD always represents love at first sight...so it is for this one, too.

My life changed completely.
I was sad as i thought i was loosing Iron Maiden (my favourite band back then) but i discovered a new and promising treasure like RUNNNING WILD.
I discovered my love for Piracy, double bass drums and anthemic chorus as well as cool guitar riffing. I discovered German Power Metal and many other cult and authentic bands (we all know who they are) which kept up the flag of Heavy Metal Piracy in Europe during those grunge times.

I finally made to come to Zeppelin Halle in Germany to see you live during the Victory Tour.
Thanks to you, i knew one of my biggest friends and the biggest RUNNING WILD supporter from ITALY, called Arcangelo De Ieso.

Songs like Lead or Gold, Tresure Island, Bad To The Bone, Black Hand Inn, Raise your fist, Little Big Horn, Riding The Storm, Port Royal kept me going in my life (good and bad times)!

YOU WILL BE FOR EVER A GREAT INSPIRATION, SYMBOL OF ATTITUTE, COHERENCE and AUTHENTICITY. A PATH TO FOLLOW.
RUNNING WILD IS A WAY OF LIFE!!!!

THANKS FOR ALL YOU HAVE REPRESENTED IN THE MUSIC AND IN OUR LIVES.

YOU WILL BE OUR CAPTAIN FOR EVER!!!!

GOOD LUCK FOR FUTURE PROJECTS!

Faber Troy/TIMESTORM
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
WILD ANIMAL 666
Posted: Wed Apr 29, 2009 3:47 pm Reply with quote
Marooned Joined: 20 Apr 2009 Posts: 45
With no doubt, during these 30 years, Running Wild has written a whole history that will go against the wheel of time … with nostalgia, with passion, with emotion, with the madness of the fan that I am, I can say “Thank you very much Rock n’ Rolf, Thank you very much Running Wild” for creating such a majestic music, for loving and respecting your fans.

Thanks for the passion you delivered while playing, thanks for writing each note that makes our blood boil. My words are few while my emotions are too many to be described on a small space. The band of my life, the band I’ll inherit to my kids, the band that makes company to my beers, the band that makes me raise my fist. Thanks for your legacy, thanks for your history.

Thanks Rolf for your consequence, for having made this band into something unique, for having made more than just music.

From South America (Chile) I wish you the best.

Running Wild will live forever!!!
Gabriel “The Exhumator” Gatica and BRUTAL PASSION'ZINE

[img][/img]

[img][/img]

Posted: Wed Apr 29, 2009 3:58 pm Reply with quote
moin leudde
ich möchte mich für über 22jahre geile musik bei euch bedanken die ich miterleben durfte chains and leather forever seit der blazon stone tour ausser auf der letzten hab ich euch jedesmal begleitet entweder in bremen,hamburg oder hannover wacken 2003 war wirklich geil vielen dank für all diese schönen stunden voller alk fettem geilem metal und super stimmung ich wünsche euch und auch den ehemaligen bandmitgliedern alles alles erdenklich gute auf ihren neuen wegen viele von euch begleite ich ja weiterhin wie den jens z.b. *g* rolf und mannen ihr werdet immer auf allen 7 weltmeeren des metals schippern und derjolly roger wird auf ewig im winde wehen egal was kommt die treuen aller treuen werden ewig zur eurer musik bangen gruss prisoner of this time kelle

All times are GMT + 2 Hours
Page 2 of 6
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Post new topic

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum